Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kedy budeme cestovať ekologicky a čo nás to bude stáť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Vcerajsie cisla

Virus riade preriedi populaciu a k tomu ekonomicka kriza a odrazu dojde aj na vas a nebudete mudrovat v Bruseli mozno tak predavat langose pred Priorom. Vase cisla su minulost, alebo je jednoduchsie pokracovat dalej ako komunisti ( sorry progresivni liberali po novom ) a plodit dalej hoaxi...
 
Hodnoť

 

celé CO2 je podvod.. problém je mestá aj dediny samý betón a asfalt, rýchly odtok vody, výrub lesov a celkovo málo stromov.. potom ešte hospodárenie vo veľkom na poliach..
 

 

CO2 a vplyv na globalne oteplovanie je podvod. Narast koncentracie CO2 je nasledok, nie pricina globalneho oteplovania. Pricinou je nase slnko. Planeta prechadza starocnymi cyklami zmien podnebia, Pred 50 rokmi skoncili dozvuky malej doby ladovej a planeta sa teraz otepluje. Podobna situacia bola pred cca 1000 rokmi, ked bolo Gronsko bez ladovej pokryvky, v Skotsku sa pestovala vinna reva a v nasich oblastiach sa podla kronik dali zbierat dve urody za rok.
 

 

to je síce pravda ,ale dialo sa to v oveľa pomalšom tempe, kde sa príroda stihla adaptovať. Teraz sa to deje v horizonte 10-20 rokov a to je problém.
 

 

Ja si toto myslím tiež. Ľudská činnosť Zemeguli neprospieva, ale len z hľadiska životného prostredia pre samotné ľudstvo. My nechceme smetiská okolo seba a pritom ich sami produkujeme. My nechceme špinavú vodu, ale tá skodí nám. Zemi je to jedno. Otrasie sa a vsetky naše igelity zhoria. Celá naša civilizácia zhorí a nikto za ňou nezaplače, iba my sami. Nejaké malé tvory prezijú a vyvoj pôjde po špirále odznovu.
To však neznamená, že sa máme správat ako doposiaľ. Skodíme tym sami sebe. Nemáme však riešit to, na co nemáme dosah, ale to, aby sme prezili čo najdlhšie a najdôstojnejšie a v súlade so svojím okolím. Uvedomit si, že nie sme pánmi tvorstva, ale len súčasť prírody.
V mojich očiach to znamená nie zbierať a triedit odpad, ale neprodukovať ho. Urciť si iný zmysel života ako hromadenie vecí, ktoré vyprodukoval niekto iný.

Stále sice ide o zákony zachovanie hmoty a energie, ale ide o to, aby ich pôsobenie vyhovovalo nám. Ale tak to byť nemusí a ani nebude.
 
Hodnoť

 

Približne, asi, možno. Samé exaktné dáta a čísla, že....
 
Hodnoť

 

Pri šírení vírusu COVID-19 je najlepsia individualna doprava vlastnym vozidlom. To vsak zelene mozgy nechcu pocut...
 
Hodnoť

Prilis vela cestujeme

Pocet aut v mestach je v poslednych rokoch obrovsky. Kazdy vikend mozes byt letecky za par Euro v inom meste a to su vsetko emisie CO2. Nehovoriac o novych tepelnych elektrarnach ktore stavaju v Japonsku a Cine. Maly by sme vsetci spomalit. Aj stat by mal viac tlacit na firmy aby povolili pracu z domu. Ak sa totiz nemusite presuvat do prace len kvoli tomu aby ste si to niekde odsedili, tak setrite aj auto aj ovzdusie aj hromadnu dopravu. Moj nazor je ze bez stanice Filialka to Bratislava nezvladne. Pripadne by sa mali dobudovat este aj dalsie mensie zastavky a prerobit to vlasne na take male Bratislavske metro.
 
Hodnoť

Slovenský vodič zásadne

nevypína motor. Ani keď pol hodinu telefonuje (aspoň že stojí) ani keď si ide po cigarety.
Slovenská vláda informuje o EU-fondoch, o Corone. Mala by ukázať šot, ktorý demonštruje obrovské množstvo výfukových plynov za minútu.
 

Motor by mal isto vypnúť, ale

až také obrovské emisie produkovať nebude.
Emisie závisia od spotreby a tá je na voľnobehu motora cca 0,7-0,8l/hodinu.

Hodina zapnutého motora tak môže vyprodukovať ako jazda na vzdialenosť 15 km a to je približne 2,2 kg.
 

No len jedno k druhému.

Keď idem do mesta, tak ich je na km 5-6. A vo svetovom merítku?
 

Normálny vodič

nenechá hodinu zapnutý.

Na druhej strane úspora vypnutia systémom START-STOP na 30 sekúnd ušetrí
6 ml paliva za 0,8 centa a 140 mg CO2
 
Hodnoť

 

Koronavírus bojuje za nižšie emisie. Lets go!
 
Hodnoť

 

Železnicná doprava v kombinácii s bicyklami je ideálna. Cajgle vylaďuju topornosť žel tratí. Ale prístup železniciarov ku kombinovaniu je tristný.
Dokážu zrekonštruovať stanicu a nechať socialistický nadjazd. Pre chodcov a cyklistov.
Urobia síce výťahy na peróny, ale také, ze sa do nich nevojde ani 1 bicykel.
Na hlavnej stanici síce nákladný výťah je, ale vás zamestnanci do neho nepustia. Majú ho len pre vlastné potreby.
 
Hodnoť

ekologicky

sa da cestovat akurat tak prstom na mape.
 


Najčítanejšie


  1. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 1 353
  2. Maroš Chmúrny: Vydierač a nové sako pre Pellegriniho 456
  3. Michal Šimečka: Dohoda s Čínou, o ktorej sa takmer nehovorí 272
  4. Inštitút strategických politík : Roztržka o hranice medzi Sudánom a Etiópiou eskaluje aj napriek prebiehajúcim rokovaniam 220
  5. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 218
  6. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera 212
  7. Martin Greguš: Celoplošný skríning: principiálnosť, priebeh a výsledky...Plusy a Mínusy 183
  8. Filip Pastorek: Nejvyšší správní soud sa výrazne zastal Slováka v spore s Luhačovicami 179
  9. Gabriela Uhlarova: Ak máš taký dar, máš to robiť zadarmo 146
  10. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 143

Rebríčky článkov


  1. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  2. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet
  3. Peter Biščo: Fico mení vozový park...
  4. Emma Chládecká: Evanjelium v skratke
  5. Marta Medzihradská: Banskobystrický kultúrny bod zlomu
  6. Andrej Hossa: Ako ušetriť pri výbere podlahy?
  7. Martin Konečný: Zlozvyky, zvyky a rutina (I.)
  8. Ivan Čarnogurský: STARÉ SLOVENSKO A NOVÝ PREZIDENT USA
  9. Andrej Hossa: Ako vylepšiť interiér vášho automobilu?
  10. Miriam Studeničová: Znepokojujúce výskumy Benjamina Lieberta


Už ste čítali?